Mi a HHO
A HHO keverék begyújtása energiát termel (a megfelelő összetételű elegy elérheti a 2800 C fokot, a fém 1500 fokon olvad), újraegyesít a két gázt, aminek folyamán vízpára keletkezik (mint annak idején fizika órán). Ez egy hőtermelő, exoterm folyamat. Megfelelő használat idején a hőenergia ugyanazon az elven működik autó gáztankjában, mint benzin vagy dízel üzemanyag égetése. Technikailag tökéletesen azonos a két módszer, csupán az üzemanyag különbözik. Tehát, az elektrolízis útján a víz egy energiatároló közegként viselkedik.
Honnan jön ez az
energia és mikor?
Az
energia abban a pillanatban keletkezik, amikor a H2O vízmolekula
szétbomlik és HHO gázok jönnek létre. Az üzemanyag
begyújtásánál illetve a motor hengereinél keletkező energia
eredménye a motorerő. Megjegyzendő: a víz semmilyen körülmények
között nem tud üzemanyagként ’égni’. Miért? Egyszerű.
Miután a hidrogén és oxigén összetevők megalkotják a
vízmolekulát, a folyamat értékes exoterm energiája kimerül és
a molekula stabillá válik. Ebben az esetben a vízmolekula már nem
tud további oxigén hozzáadásával exoterm folyamatokban részt
venni, mert a benne található hidrogén már oxigén-kötés alatt
áll. Mivel ez alapján a molekula stabil, és nem képes további
hőtermelő folyamatok beindítására, a víz teljességgel
alkalmatlan üzemanyagként való felhasználásra. A vizet
természetesen tovább lehet oxidálni, mint a hidrogén per-oxid
(H2O2) esetén, de ez a folyamat már endoterm, tehát energia
fogyasztó, ellentétben az általunk használt exoterm reakcióval,
ahol energia keletkezik.
A HHO támogatói kijelentik, hogy az autó gázolaj, benzin, etanol és LPG – HHO gáz keverékével úgy működik, mint egy hibrid hajtású autó. Ez támogatja és javítja az üzemanyagégést autójában, egy sokkal tisztább működésű rendszert hozva létre, ami nagyon jó hatással van környezetünkre. Minél magasabb százalékban használunk HHO gázt hogy energiát állítsunk elő, annál kevesebb üzemanyag elégetésére van szükség. Minél kevesebb gázolajat égetünk el, annál több pénzt tud megtakarítani.
Hogyan lehetséges ez? Hogyan működik pontosan a HHO?
A HHO elsősorban egy nagyon hatékony és olcsó, üzemanyagégést segítő adalékanyag. Igazolt hatása, hogy az üzemanyagégést hatékonyabbá téve megnöveli autója erejét. Hogy megértsük ezt a folyamatot, tekintsük át a motorban zajló üzemanyag-égés folyamatát illetve a levegő-üzemanyag arány alapelveit.
Üzemanyag-égés és levegő-üzemanyag arány
A tankból származó
üzemanyag apró cseppekre porzik szét, majd levegővel keveredve a
vákuum a motor hengereibe szívja ( az üzemanyag befecskendezéses
rendszerekben a fecskenő egyenesen a hengerekbe juttatja az
üzemanyagot). A dugattyú ezután tömöríti ezt a keveréket, majd
a gyújtógyertya belobbantja azt, energiát termelve ezzel az
autónak.
Az egyik nevező, ami meghatározza, hogy mennyi
energia nyerhető ki a belobbanási folyamatból a levegő-üzemanyag
arány (az üzemanyag mennyisége a levegő mennyiségéhez
viszonyítva). Túl sok levegő (túl kevés üzemanyag) egy ’gyenge’
elegyet eredményez. Ebben az esetben a teljesítmény sínyli meg
azt, hogy a rendszer túl kevés üzemanyagot kap. Túl sok üzemanyag
(túl kevés levegő) egy fajta ’gazdag’ elegyet képez, ami
szélsőséges esetben szintén problémát jelenhet, hiszen nincs
jelen elég oxigén az üzemanyag begyulladásához. Ez a túl gazdag
elegy üzemanyagot pazarol el, hiszen a be nem gyulladt üzemanyag
cseppek egyszerűen a kipufogón keresztül távoznak.
Az
autógyárak hagyományosan a tökéletes levegő-üzemanyag
beállítás elérésére törekednek, ugyanakkor hajlamosak a túl
gazdag keverék aránya felé hajlani is, hogy kiküszöböljék a
levegő páratartalma vagy hőmérséklete miatt kialakuló
változásokat. Ez segít a motornak fenntartani egy állandóan jól
működő szintet, a nagy számú változó ellenére. Az el nem
égett üzemanyag cseppek még mindig a kipufogón keresztül
távoznak, bár az 1970-es években az EPA megrökönyödve
tapasztalta, hogy milyen szennyezéseket okoz a rosszul beállított
levegő-üzemanyag arány és elrendelte egy kipufogóvégre
szerelendő külső szerkezet használatát, ami befejezte a cseppek
égetését.
Ezt azt jelenti, hogy a mai napig az autók az
üzemanyag nagy részét nem használják fel, a változó környezeti
viszonyokra hivatkozva. Ezért minden egyes alkalommal fizetünk,
amikor csak elfordítjuk a kulcsot a zárban.
Üzemanyag konfiguráció / porlasztás
Egy másik változó, ami
hatékonyan befolyásolja az égés folyamatát az üzemanyag
konfiguráció. Ezt a legnehezebb kontrollálni, annak az adata, hogy
mennyi üzemanyag szükséges pontosan. Például minél kevesebb
üzemanyagot használunk, annál gyorsabb az égés, és annál
tökéletesebben ég el. Az égés pillanatában a hengerben a
gyújtógyertyából egy lángcsóvaként lobban ki az exoterm
reakció keltette energia. Minden egyes üzemanyagcsepp a mellette
fellobbanó csepp keltette hőtől lobban be. Ez élteti és tartja
fenn a reakciót. Ez az egyetlen felület, ahol a cseppek
fellobbanhatnak hiszen csak a folyamat ezen fázisában találkoznak
oxigénnel.
Eközben minden csepp üzemanyag fellobbanásával
újabbak lobbannak fel. A nagyobb cseppek a méretük miatt lassabban
gyulladnak meg, bár ez kicsit lelassítja a folyamatot, hiszen több
időt vesz igénybe.
Itt egy extrém példa, hogy érzékeltessük
a folyamatot:
Dobjon egy darab szenet a tűzbe, és figyelje meg, mennyi időt vesz igénybe, míg az fellobban és elég. Aztán fogjon egy marék szénport, nagyjából akkorát, mint a széndarab, majd dobja a tűzbe. Persze, hogy azonnal fellobban, egy pillanat alatt.
Ez jól érzékelteti, hogyan
befolyásolja az üzemanyag konfiguráció az égés folyamatát. A
gázolaj cseppek egy másik kategória, de ugyanezen az elven
működnek.
Nagyobb cseppek lassabban hevülnek fel. Porlasztás.
A HHO belülről
A HHO extrémen hatékony az
üzemanyag porlasztás területén. Éppen létrejövő gázként ez
nem más, mint hidrogén és oxigén, apró független csoportokként
nem több, mint két atom, minden éghető egységben (kétatomos
molekulák: H2, O2).
Összehasonlításként az gázolaj cseppek
hatalmasak, sok-sok ezer hatalmas szénhidrogén molekula
összekapcsolódva. A HHO kétatomos molekulája extrémen hatékony
az égés folyamatában, hiszen nincs szükség késleltetésre, amíg
a molekulák felhevülnek. A gázolaj-levegő eleggyel ellentétben
itt nincsenek hatalmas cseppek, amiknek tovább tart egyik oldaltól
a másikig felhevülni. Begyulladásnál a lángja sokkal nagyobb
sebességgel söpör át a hengeren, mint egy normál gázolaj
esetében. Ennek folyamán a HHO fellobbanásával apróra zúzza a
gázolaj cseppeket is, és ennek következtében gyorsabban
gyulladnak meg, több energiát termelve. E módon a gázolajnak
cseppeknek nem kell többet arra várniuk, hogy kellően
felhevüljenek. A HHO, sebességének köszönhetően az összes
gázolaj cseppet egyszerre lobbantja be. Ez több nyomást gyakorol a
dugattyúra, és ami a legfontosabb, belobbantja azokat a cseppeket
is, amik eddig a kipufogóval távoztak volna.
Precízebben szólva, a cseppek apró darabokra való zúzása több belobbanásra alkalmas üzemanyagot termel, hogy ez később energiává alakuljon át, anélkül, hogy több üzemanyagot szívna a tankból. Ezáltal a HHO megemeli a teljesítményt, hiszen több energiát segít kinyerni adott mennyiségű üzemanyagból.
A HHO legnagyobb előnye, hogy megváltoztatja autója üzemanyagának összetételét és nem próbál maga is üzemanyagként viselkedni. Ez egy nagyon fontos dolog!
És most jön az a rész, ahol pénzt takaríthat meg. Elég sokat.
Tehát a HHO egy nagyon hatékony és hasznos üzemanyagkiegészítő, ami elektrolízis útján nyer energiát, tehát csak víz és elektromos áram szükséges hozzá. Néhány kutatás már azzal is foglalkozik, hogy kidolgozzák a technikát, aminek segítségével egy autó saját magát tudná hajtani a fedélzeten termelt víz segítségével, de erről bővebben később.
Ez nagyon-nagyon jó a
környezetünknek, és nagyon-nagyon rossz az olajtársaságoknak.
Ez egy hatalmas fordulatot jelentene az egész gazdasági
világban, ha előállítanának egy üzemanyagot, ami bárki számára
elérhető, ingyen van és tökéletesen tiszta, hiszen csak vizet
kapunk végtermékként. Sokan már összeesküvéselméleteket
sejtenek a háttérben.
Szóval, hol is a probléma?
Miért tekintenek olyan sokan
úgy erre a technológiára, mintha valamiféle átverés lenne?
Sajnos sok félinformáció látott napvilágot, és az emberek
gyakran egymás ellen beszélnek. A fő probléma az informálás
hiányával és a terminológiával van. A folyamatról, melynek
során a vízből HHO gáz hozható létre, amit üzemanyag
támogatóként lehet felhasználni, a közvélemény alig kap
felvilágosítást. Az olyan kifejezések, mint ’vízzel működő
autó’ és ’a víz üzemanyaggá ég’ sok emberben gyanút
keltenek, és szkepticizmussal fogadják őket, mondhatni jogosan.
Tehát amiről eddig beszéltünk: ami a motort eléri, az nem
víz, hanem HHO gáz. Ez egy nagyon hatásos üzemanyag kiegészítő,
de gyakran illetik azzal a tulajdonsággal, hogy teljesen kiváltja a
benzint, ami nevetséges. Ezek csak hangzatos marketingfogások, hogy
felkeltsék az emberek figyelmét. De az igazság: a régi, jó kis
tudomány.
Mások kételkednek a HHO hatásosságában. Nekik nehéz elfogadni azt az elméletet, hogy valami hasznosat is lehet kezdeni a vízzel. Miért? Talán nevelési, kulturális, oktatási sztereotípiák miatt. Egészen a múlt századig, a fő energiaforrásaink fosszilis tüzelőanyagok voltak (szén, olaj, stb...) Azt könnyű észrevenni, hogy a gázolaj éghető. Akármilyen arányban van is keverve levegővel, a legapróbb szikrára is lángra lobban. Nem már nem igaz rá, ha vízzel keveredik. Ez csak nem tűnik logikusnak, hogy a vízzel, amit legfeljebb hűtésre használunk, az üzemanyagot is segíthetjük. Őszintén szólva, az elején mi is elég kritikusan szemléltük a folyamatot. De ez még jóval a kutatások megkezdése előtt volt.
A bal oldali menüben megtalálja a megtakarítás számítását segítő táblázatot.
Töltse le és számoljon, mi mindenre költhetné év végén a megtakarítását.